Witaj gościu!

Aby móc korzystać w pełni z wszystkich
funkcji forum musisz:

- założyć konto klik,
- aktywować je przez emaila,
- zalogować się.

Pozdrawiamy,
Administracja - ScreSkill.com .
  • Posiadasz już konto? Zaloguj się..
    Nie pamiętam hasła
  • Stwórz nowe konto

  • Thread Contributor: CyganixPoradnik dla początkujących || część 2

    Ocena wątku:
    • 0 głosów - średnia: 0
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    #1
    Witam, o to druga część poradnika z programu Blender 2.93.5.

    W tym poradniku postaram sie wyjaśnić jak edytować obiekty bez używania narzędzia Scale, które znajduje sie po prawiej stronie piąte od góry zaraz pod narzędziem "Rotate".
    Po zaznaczeniu danego obiektu PPM kliknij przycisk na klawiaturze "Tab" aby wejść w opcje edycji, zauważ że pojawiły sie takie kropeczki na obiekcie, to są wierzchołki naszego modelu, gdy naciśniesz na nie PPM zaczną sie podświetlać.
    Gdy będziesz w trybie edycji w lewym górnym rogu obok wyboru trybu znajdziesz trzy opcje która jedna z nich będzie zaznaczona, w tym momencie jest zaznaczona opcja edycji wierzchołków, jeżeli klikniesz drugą z nich odpali ci sie opcja edytowania krawędzi, jeśli klikniesz trzecią opcje z nich odpali ci sie opcja edytowania ścian.
    Gdy wrócimy do pierwszej opcji i zaznaczysz jeden z wierzchołków PPM i użyjesz skrótu G+X,Y,Z i poruszasz myszką zmieniasz pozycje wierzchołka lub innego obiektu.
    Jeśli masz więcej obiektów na scenie i będziesz w trybie edycji nie możesz zaznaczyć innego obiektu, dopiero gdy wyłączysz tryb edycji wtedy zaznaczysz dany obiekt i wrócisz do trybu edycji wtedy możesz edytować ten obiekt.
    Jeżeli chcesz zaznaczyć kilka krawędzi, bądź inne tego typu opcje, kliknij na nią PPM+Shift i zacznij zaznaczać następne krawędzie trzymając "Shift". 
    Jeśli chcesz rozciągnąć jakiś obiekt w daną strone, zaznacz obiekt PPM potem skrót G+X,Y,Z. 
    Aby skopiować dany model zaznacz jego PPM potem "Shift+D".
    Gdy klikniesz po prawej stronie ikonke niebieskiego klucza, zobaczysz panel modyfikatorów, jeżeli klikniesz "Add Modifier" wyświetli ci sie lista modyfikatorów które możesz nałożyć na obiekt, który jest aktualnie zaznaczony.
    Znajdź modyfikator "Mirror" kliknij na niego, po prawej stronie pojawił sie właśnie ten modyfikator, tylko że z jego opcjami do wyboru, ten modyfikator sprawia że odbija nasz obiekt, czyli jeżeli chcemy mieć ten sam obiekt tylko z drugiej strony to do tego jest właśnie modyfikator "Mirror" który nam go przetransportuje na drugą strone.
    W pierwszej linijce są opcje nazwane "Axis" wybierz opcje "Y" jeżeli jest jakiś obiekt po środku a ty chcesz mieć inny obiekt po jednej i drugiej stronie obiektu który jest na środku, kliknij w czwartej linijce która nazywa sie "Mirror Object" a potem w taki pędzelek, następnie kliknij na ten środkowy obiekt.
    Gdy teraz wejdziemy w tryb edycji skopiowanego obiektu i przesuniemy go, zauważ że opcje które używasz kopiują sie na obiekt który sie pojawił w drugim miejscu. 

    To wszystko na dziś, będę sie starał aby następne poradniki pojawiały sie co tydzień.
    Jeżeli masz jakieś pytania pisz na discord: Cyganix#8439 
    1
    Zareaguj
    Odpowiedz


    Użytkownicy przeglądający ten wątek:

    1 gości
    Skocz do:


    Projekt ScreSkill.com powstał w 2015 roku. Od tamtego czasu mieliśmy swoje wzloty i upadki, zgromadziliśmy duży zasób wiedzy który nadal stopniowo pogłębiamy. Na naszym forum znajdziesz wiele ciekawostek związanych z grami, komputerami, muzyką i wiele więcej.
    Dołącz do nas, tworząc zarazem niepowtarzalne community.
    Pozdrawiamy ekipa: ScreSkill.com



    Projekt i realizacja: Szablonet.pl & PATYrek
    Właściciel: ScreSkill.com, © 2015-2024.
    Nasz silnik: MyBB, oraz Tłumaczenie: MyBB.PL

    Hasło przewodnie projektu:
    Nasza Pasja ponad wszelkie korzyści...