Witaj gościu!

Aby móc korzystać w pełni z wszystkich
funkcji forum musisz:

- założyć konto klik,
- aktywować je przez emaila,
- zalogować się.

Pozdrawiamy,
Administracja - ScreSkill.com .
  • Posiadasz już konto? Zaloguj się..
    Nie pamiętam hasła
  • Stwórz nowe konto

  • Thread Contributor: CyganixPoradnik dla początkujących || część 3

    Ocena wątku:
    • 0 głosów - średnia: 0
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    #1
    Witam, o to kolejna część poradnika z programu Blender 2.93.5.

    W tym poradniku spróbuje was nauczyć renderować i dodawać kolory obiektom.
    Za pomocą poradnika części drugiej spróbuj zrobić coś takiego:

    [Obrazek: a0cd87bb737f.png]

    Następnie wytłumaczę Ci co robią opcje w prawym górnym rogu nad osią "XYZ":

    [Obrazek: bf659af70ba6.png]

    Pierwsza z nich po lewej pokazuje ci siatkę obiektów, druga z nich to jest ci znana opcja bez żadnych kolorów bądź oświetlenia jedynie same kształty, następna służy do załadowania wszystkich materiałów i kolorów na scenie, ostatnia opcja będzie nam pokazywała to co widzi kamera przy wyrenderowanej scenie.
    Gdy masz włączoną ostatnią opcje, dodaj oświetlenie "Shift+A" "Light" i "Point" przeciąg obiekt wyżej aby wisiał nad modelem z pierwszego zdjęcia.
    Gdy masz zaznaczoną lampę w prawym dolnym rogu znajdziesz ikonkę żarówki, znajdziesz tam opcje "Power" gdy je zwiększysz, także zwiększa się moc tego światła.
    A w opcji "Color"  będziesz mógł zmienić kolor światła.
    A teraz przejdź w opcje trzecią gdzie możesz zobaczyć kolory oraz materiały obiektów.
    Zaznacz podłogę i przejdź do opcji w prawym dolnym rogu:

    [Obrazek: c32a8ef38f20.png]

    Tutaj możemy dodawać materiały obiektów, kliknij "New" aby dodać nowy materiał, gdy klikniesz dwa razy w nazwę "Material.001" która znajduje się na liście po prawej stronie, możesz wtedy zmienić nazwę materiału.
    Po prawej stronie znajdź opcje o nazwie "Base Color" możesz wtedy zmieniać kolor zaznaczonego obiektu,
    Ustaw kolor niebieski, na liście suwaków znajdź opcje o nazwie "Roughness" gdy masz zaznaczony w dalszym ciągu podłogę ta opcja zmienia chropowatość tego obiektu, ustaw ją na 0,425.
    Zaznacz obiekt ten na samym środku i znowu to samo, jedynie co zmienić to kolor, ustaw kolor szary oraz zwiększ troche "Roughness" aby mniej odbijał od otoczenia.
    Zaznacz teraz obiekt po bokach jak pamiętasz z modyfikatorem mirror, i zmień kolor na taki pomarańczowy.
    Teraz ustawimy gdzie będzie znajdowała się kamera, możesz ją dodać "Shift+A" i "Camera" wyciągnij ją mam nadzieje że wiesz jak, i pod klawiszem zero na klawiaturze numerycznej włącza Ci się widok z kamery.
    Włącz widok z kamery i kliknij skrót "Shift+`" czyli taka fala obok jedynki, możesz się teraz poruszać "WSAD" a "QE" w górę i w dół, spróbuj ustawić kamerę w taki sposób:

    [Obrazek: 1a3d2d8eee6f.png]

    Będąc w trybie widoku kamery przejdź do takiej ikonki drukarki po prawej stronie, wartość "Resolution" "X" wpływa na to ile pikseli znajduje sie poziomo a wartość "Y" wpływa na to ile pikseli jest pionowo.
    W prawym dolnym rogu znajdziesz ikonke kamery, kliknij ją i opcja "Focal Lengith" ustawia obszar widoku kamery.
    Wejdź w menu "Render" w lewym górnym rogu, kliknij i wejdź w "Render Image" aby zobaczyć jak będzie wyglądał nasz render.
    Zwiększ podłoge tak aby obejmowała cały widok kamery, ma to wyglądać tak:

    [Obrazek: 9ec1170c64de.png]


    To wszystko na dziś, następny poradnik pojawi sie za tydzień.
    Jeżeli masz jakieś pytania pisz na discordzie: Cyganix#8439
    Zareaguj
    Odpowiedz


    Użytkownicy przeglądający ten wątek:

    1 gości
    Skocz do:


    Projekt ScreSkill.com powstał w 2015 roku. Od tamtego czasu mieliśmy swoje wzloty i upadki, zgromadziliśmy duży zasób wiedzy który nadal stopniowo pogłębiamy. Na naszym forum znajdziesz wiele ciekawostek związanych z grami, komputerami, muzyką i wiele więcej.
    Dołącz do nas, tworząc zarazem niepowtarzalne community.
    Pozdrawiamy ekipa: ScreSkill.com



    Projekt i realizacja: Szablonet.pl & PATYrek
    Właściciel: ScreSkill.com, © 2015-2023.
    Nasz silnik: MyBB, oraz Tłumaczenie: MyBB.PL

    Hasło przewodnie projektu:
    Nasza Pasja ponad wszelkie korzyści...